Rådjur och snö

Solen har inte synts mycket idag i alla fall. Det har småsnöat och varit molnigt för det mesta. I morse när jag körde till jobbet snöade det ordentligt dessutom. Men det är bättre än det eviga regnandet i alla fall! I eftermiddag när jag tittade ut stod ett rådjur och åt solrosfröskal som fåglarna har lämnat nedanför mataren. Gulligt. De har det nog lite svårt nu när det är snö och kallt. Jag handlade lite på Mattssons när jag slutade jobba, men jag hade bestämt mig för att promenera efter jobbet idag, vilket jag också gjorde. Jag startade diskmaskinen, eldade, gav fåglarna och kattorna mat först, förstås. Jag har sett från fönstret, nu när det är lite ljusare på kvällarna, att det ser vitt ut nere vid sjön, så jag måste undersöka det först. Jag vågade faktiskt inte prova isen, men is är det nog. Tallarna och den vita snön ser ut som palmer och sand nästan. Ganska häftigt. Jag promenerade 4 km, vilket var extremt skönt. Det gör inget att det är lite gråare dagar också.

Kommentarer

Populära inlägg