Is och sol

Idag har jag haft en trevlig arbetsdag, som vanligt. Det har också varit kallt och soligt hela dagen, vilket har varit skönt. Kylan gör också att det inte är så halt, vilket gillas. Mats och jag åkte in till stan i eftermiddags efter jobbet. Vi åkte till byggvaruhuset och köpte fler mormorsstänger. Vi åkte också in till stan för att gå på Alko. Jag ville se om det känns bättre att handla där än på Alko i Maxinge, där man känner sig väldigt obekväm. Jag gillar inte butiken där. Det är mycket bättre i Sittkoffs, enligt min åsikt. Vi köpte lite ekologiskt rödvin och skumvin. Jag vill bara ha ekologiska viner nuförtiden, eftersom det inte är några gifter i dem. Jag dricker hellre en mindre mängd och kan då betala lite mer. Vi åkte också till Östra hamnen och tittade på isen. Det är otroligt hur fort det blir is om det bara är kallt några nätter. Det var sol på Solberget. De har nog ganska stora fönster där. Undrar om det inte blir ganska varmt på sommaren. Utsikten är dock säkert underbar. Det är vackert med sol och is i alla fall, särskilt i skymningstid.

Kommentarer

Populära inlägg