Rolig dag

Idag har det varit en rolig dag på jobbet. Det är ju alltid roligt, men ibland känns det extra tillfredsställande, och det är därmed också extra roligt. Efter jobbet idag åkte jag direkt hem. Mats hade åkt hem tidigare med Skarven, så jag ville hinna städa ordentligt innan jag skulle åka med Ejdern. Jag är så otroligt nöjd med min nya dammsugare. Den är en fröjd att använda, jämfört med det gamla skrället. Jag hann också vika och sätta bort alla tvättade kläder, damma och ta ut komposten och sådana småsysslor som hör till ett hushåll. Jag tycker det är skönt att få allt rent och städat till helgen. Nu ser man verkligen att det är is på sjön. Det är lite spännande att åka färja, eftersom isen är obruten och sedan ser man hur det blir sprickor i den när vi kommer. Det är intressant och vackert. Det var -9 grader kallt i eftermiddags, men jag hade filtar i bilen och njöt av min e-bok hela resan. Jag är så nöjd att jag fått e-böcker att fungera. Nu läser jag böckerna om Dexter. Jag har försökt titta på tv-serien, men gillar verkligen inte den. Nu har jag beställt den första boken, på engelska naturligtvis, från Amazon.com och tycker att den är riktigt bra. Jag försökte beställa från Adlibris och blev riktigt frustrerad, eftersom de inte har någon lista på e-böcker, och de som finns kostar mer än en pappersbok. Nu beställer jag allt från Amazon, och läser på engelska, men jag föredrar ju ändå det, så det gör inget. Om det är någon svensk författare jag vill läsa, och det är det ju också ofta, då får jag väl lösa det då. Det tar ett tag att läsa alla Dexter-böcker. Det är i alla fall bra att kunna sitta i bilen och läsa en e-bok. Jag är nöjd med min i-pad av den anledningen särskilt.

Kommentarer

Populära inlägg